.

belko-950x200.jpg

Sajtóközlemény Bélapátfalva Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása

Bélapátfalva Város Önkormányzata 7 millió Ft vissza nem térítendő támogatást nyert, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program keretében meghirdetett, „Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” elnevezésű támogatási felhívás alapján. A támogatás a csatlakozáshoz szükséges feltételek megteremtése során felmerülő feladatok költségeinek finanszírozására irányult.

Az egyes települési önkormányzatok ASP központhoz történő csatlakozásának kötelezettségét, feltételeit, határidejét és módját az önkormányzati ASP rendszerről szóló kormányrendelet határozta meg. A központ szolgáltatásaival megvalósul az önkormányzatok egységes informatikai rendszerrel történő ellátása, ügyintézési folyamatainak standardizálása.

Az ASP központhoz történő csatlakozáshoz elengedhetetlenül szükséges a megfelelő infrastrukturális feltételek megteremtése mind hardver, mind pedig szoftver tekintetében. Az ASP központhoz való csatlakozási folyamat során felülvizsgáltuk a belső folyamatainkat, működési rendünket és belső szabályozó eszközeinket.

Bélapátfalva Város Önkormányzata 2018.01.01-től csatlakozott a következő szakrendszerekhez: iratkezelő rendszer, elektronikus ügyintézési portál, gazdálkodási rendszer, ingatlanvagyon-kataszter rendszer, önkormányzati adó rendszer, ipar- és kereskedelmi rendszer és hagyatéki leltár rendszer, települési portál.

Eszközbeszerzés keretében a fejlesztésnek köszönhetően 8 db kártyaolvasó berendezés, 8 db számítógépes munkaállomás, 8 db monitor, 1 db multifunkciós nyomtató került beszerzésre.

A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása feladatok keretein belül a szabályzataink aktualizálását (Informatikai Biztonsági szabályzat és Iratkezelési szabályzat) végeztük el.

Az önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja során adattisztítást, a rendszerek testreszabását, paraméterezését, adatmigrációt hajtottunk végre. A rendszer hatékony működése érdekében a migráció során felül kellett vizsgálni a migrálásra kerülő adatállományokat, és a szükséges tisztításokat kellett elvégezni.

A szolgáltatások minőségének javítása érdekében önkormányzatunk dolgozói az ASP szolgáltatás keretében a Magyar Államkincstár által szervezett oktatásokon vettek részt.